EP přehodnocuje směrnice o biopalivech
24. 04. 2015
Evropský parlament přehodnocuje směrnice o biopalivechEU snižuje povinné přimíchávání, co na to Česká republika? |
Včera proběhla v Konferenčním centru Hotelu Grandior Praguekonference s názvem Soumrak biopaliv – EU snižuje povinné přimíchávání, co na to Česká republika. Odborníci i laická veřejnost diskutovali o významu biopaliv pro nás, běžné občany. Mezi mluvčími vystoupili poslanec Evropského parlamentu Petr Mach, publicista a klimaskeptik Vítězslav Kremlík, Rastislav Trecák - dlouholetý obchodník s biopalivy a Jaroslav Černý z Vysoké školy chemicko-technologické v Praze. Konference měla upozornit na přehodnocování postojů EU na přimíchávání biopaliv. Tedy na přehodnocení kvóty procentuálního přimíchávání bioložky z deseti na sedm procent. Petr Mach jde v diskuzi v Europarlamentu ještě dále a podal pozměňovací návrh o snížení až na šest procent. Odbornou konferenci o biopalivech pořádala Evropská skupina Evropa svobody a přímé demokracie, aby poukázala na svoje postoje k tématu.
„Podpora biopaliv zdražuje řidičům naftu a benzín asi o padesát haléřů na litr a osvobození biopaliv od spotřební daně stojí státní rozpočet miliardy korun na ušlé dani,“ uvádí poslanec Evropského parlamentu Ing. Petr Mach, Ph.D.
„Z podpory biopaliv bohatne pouze několik podnikatelů. Mým cílem je kompletní zrušení podpory biopaliv,“ dodává Petr Mach.
„Biopaliva jsem poznal snad ze všech stran, řadu let jsem se prodejem biopaliv zabýval, dnes zastávám více liberálnější názor, biopaliva by měl primárně určovat volný trh tzn. žádné povinnosti, žádné povinné kvóty,“ uvádí Ing. Rastislav Trecák, D4S Energy, s.r.o. „Na biopaliva se musíme jednoznačně dívat komplexně, jednoduchý pohled nestačí. Nejsem však například zastáncem převážení biopaliv z jedné strany zeměkoule na druhou. Globalizmus a biopaliva podle mě nejdou k sobě. Měli bychom tuto problematiku řešit co nejvíce lokálně, se zřetelem na trvalejší energetickou udržitelnost“ dodává Rastislav Trecák.
„K omezování emisí skleníkových plynů nevidím důvod,“ uvádí Mgr. Vítězslav Kremlík, historik a autor portálu Klimaskeptik.cz. „Tvrdit, že oteplení je špatná zpráva, to je totiž v rozporu s celou zkušeností lidských dějin. Historická klimatologie teplým obdobím v dějinách ne nadarmo říká klimatické optimum. Změny klimatu už zahubily nejednu civilizaci, ale příčinou vždy bylo ochlazení, ne oteplení. Ať už šlo o pád Říma nebo o pád Mayské civilizace. I Arrhenius, otec skleníkové teorie, oteplení vítal. Současné teploty nejsou ničím výjimečné a není důvod k šíření paniky. Současné oteplování je jen návrat k normálu, vynořujeme se z tzv. malé doby ledové. Ty přicházejí každých 1500 let, je to tzv. Bondův cyklus,“ dodává Vítězslav Kremlík.
„Biopalivům se přizpůsobuje i vývoj nových motorových olejů, který je v posledních 10 letech zaměřen téměř výhradně na zvýšení odolnosti proti účinkům biopaliv,“ uvádí Ing. Jaroslav Černý, CSc, VŠCHT. „Zvýšené nároky na motorový olej jsou také doprovázené velkým tlakem automobilek na prodloužené intervaly výměny motorových olejů. Nejnovější motorové zkoušky pro testování vlivu bionafty na motorové oleje jsou založené na přimíchání 7% bionafty přímo do motorového oleje a pohon motoru potom zabezpečuje nafta s 15% bionafty,“ dodává Jaroslav Černý.
Fotografie z odborné konference na téma "Soumrak biopaliv"
Evropa svobody a přímé demokracie (Europe anglicky Europe of Freedom and Direct Democracy, EFDD) je pravicová euroskeptická politická frakce v Evropském parlamentu. Byla založena po volbách do Evropského parlamentu 2009 jako Evropa svobody a demokracie. Frakci převážně tvoří britská United Kingdom Independenace Party a italské Hnutí pěti hvězd, které společně mají 41 z celkových 48 poslanců frakce. Do roku 2014 se jmenovala Evropa svobody a demokracie.
Surovinou pro výrobu současných biopaliv první generace je biomasa. Mezi biopaliva první generace patří bioetanol, vyrobený z obilí, cukrové řepy, cukrové třtiny, kukuřice, škrobu, rostlinných odpadů kvašením a rafinací, metylester řepkového oleje, vyrobený z vylisované řepky olejné esterifikací, dále metylester mastných kyselin (FAME), vyrobený z vylisovaných olejnatých rostlin (palmový olej, slunečnicový olej...) či biobutanol vyrobený katalytickou konverzí bioetanolu.
U biopaliv druhé generace je surovinou tzv. nepotravinářská biomasa, jako je lesní biomasa včetně těžebních zbytků, zemědělský odpad (sláma, seno, kukuřičné, řepkové a jiné zbytky), energetické rostliny (křídlatka, čirok, šťovík apod.) či biologický odpad z domácností. Mezi biopaliva vyrobená z této suroviny patří bioetanol, motorová nafta jako syntetický produkt Fischer-Tropschovy syntézy, methanol, resp. benzin jako produkt katalytické konverze syntézního plynu, biobutanol z bioetanolu aj.
Novinky
S.O.S. dětské vesničky
[
01.10.2015
]
BON Media pro S.O.S. dětské vesničky
OC Park Hostivař
[
01.07.2015
]
OC Park Hostivař s BON Media
EFDD / Svobodní
[
24.04.2015
]
EP přehodnocuje směrnice o biopalivech
Stilago
[
18.03.2015
]
Přijďte si pro svou dávku módy
[
01.02.2015
]
Fakeer je partnerem projektu Český Craftcon
BON Media & PronajemLidi.cz
[
23.12.2014
]
Přejeme krásné Vánoce a úspěšný rok 2015
Stilago
[
14.11.2014
]
Stilago slaví 4. roky
Spark Rock
[
06.10.2014
]
Spark & Fakker na chopper bike
Reebok
[
01.09.2014
]
Reebok Czech Beast Challenge
Stilago
[
10.08.2014
]
Stilago v metru
[
28.07.2014
]
Světový den hepatitidy
Sdružení pacientů s plicní hypertenzí
[
05.05.2014
]
Světový den plicní hypertenze
Fakeer s.r.o.
[
29.04.2014
]
Fakeer volbou spotřebitelů 2014
Fakeer
[
17.03.2014
]
Miss Academia s Fakeerem
Club Hotel Daliborka
[
20.02.2014
]
Club Hotel Daliborka
7. obchodní
[
03.02.2014
]
OD Labe s tržnicí
U Kids
[
14.01.2014
]
Dětský butik U Kids
Leda
[
10.12.2013
]
Uvedení erotické trilogie
Bayer
[
16.11.2013
]
Ekologie v objektivu zná vítěze
Fakeer
[
18.10.2013
]
Fakeer je pokřtěn
Tiskové zprávy
S.O.S. dětské vesničky
[
01.10.2015
]
BON Media pro S.O.S. dětské vesničky
OC Park Hostivař
[
01.07.2015
]
OC Park Hostivař s BON Media
EFDD / Svobodní
[
24.04.2015
]
EP přehodnocuje směrnice o biopalivech
EFDD / Svobodní
[
16.04.2015
]
Biopaliva od A do Z
BON Media & PronajemLidi.cz
[
23.12.2014
]
Přejeme krásné Vánoce a úspěšný rok 2015
ICTUS & Bayer
[
15.08.2013
]
Roadshow "Den zdraví"
[
03.12.2012
]
Kotva voní cukrovím
[
18.10.2012
]
Kotva si věrnosti váží
[
07.09.2012
]
Nekalé napadení reklamní akce
[
27.08.2012
]
Zpátky do školy s úsměvem
[
27.06.2012
]
Nadživotní model srdce na Hlavním nádraží v Praze
[
21.06.2012
]
Obchodní dům Kotva: více než nákupní prostor
[
09.06.2012
]
Agentura BON Media podpořila základní školu
[
01.06.2012
]
Kotvu slaňovali záchranáři
[
27.05.2012
]
Dětský den plný zážitků
[
20.03.2012
]
Walkingboard je partnerem veletrhu Reklama 2012
[
09.03.2012
]
BUSINESS FOR BREAKFAST základ zdravého obchodu
[
06.03.2012
]
BON Media a Kolečka na cestách jedou společně
[
28.02.2012
]
8. BŘEZNA PATŘÍ KOTVA ŽENÁM
[
23.02.2012
]
Módní on-line klub Stilago slaví rok
Napsali o nás
Stilago
[
18.03.2015
]
Přijďte si pro svou dávku módy
[
01.02.2015
]
Fakeer je partnerem projektu Český Craftcon
Stilago
[
14.11.2014
]
Stilago slaví 4. roky
Spark Rock
[
06.10.2014
]
Spark & Fakker na chopper bike
Sdružení pacientů s plicní hypertenzí
[
05.05.2014
]
Světový den plicní hypertenze
Fakeer s.r.o.
[
29.04.2014
]
Fakeer volbou spotřebitelů 2014
[
03.05.2013
]
Promo pro Bleskmobil
Marketing & Media
[
18.02.2013
]
Nepolévejte ostatní, ale rozdávejte květiny.
Mediaguru
[
16.11.2012
]
Netradiční promotion a guerilla marketing
Marketing & Media
[
17.09.2012
]
Polití vodou nebyla nevinná guerilla
ceska-media.cz
[
08.09.2012
]
TISKOVÁ ZPRÁVA: NEKALÉ NAPADENÍ REKLAMNÍ AKCE
MaM.cz
[
07.09.2012
]
Přetahovaná mezi veletrhy skončila politím vodou
Marketingové noviny
[
28.06.2012
]
Nadživotní model srdce na Hlavním nádraží v Praze
Marketing & Media
[
26.06.2012
]
Na Hlavním nádraží v Praze vyroste obří srdce
Trend marketing
[
30.04.2012
]
Chodicí citylight
Marketing & Media
[
26.03.2012
]
Walkingboard je nový přístup k outdoor kampaním
Trend marketing
[
15.03.2012
]
Najměte si demonstranty
Marketing & Media
[
06.03.2012
]
BON Media a Kolečka na cestách
Marketingové noviny
[
31.01.2012
]
Business for Breakfast snídá s BON Media
Marketing & Media
[
19.12.2011
]
Ikea si objednala pouliční happening