Netradiční promotion a guerilla marketing
16. 11. 2012
Další možností, jak si získat pozornost v exponovaném reklamním světě, je projekt Pronájem lidí.
Projekt PronájemLidí.cz dostává reklamu tam, kde ji lidé tak nečekají, a to na těla pronajatých osob, na oblečky psů, dětské kočárky, ale i invalidní vozíky. Principem je zapojení lidí do marketingových akcí s tím, že svým jednáním ovlivní ostatní nebo je také přímo do samotné akce zapojí. Příkladem jsou happeningy, taneční akce z ulic, obchodů nebo nádraží, které vzbuzují pozornost nejen kolemjdoucích. Ti si často zážitek nenechají pouze pro sebe a dále sdílejí videa a odkazy. Provozovatelem projektu je firma BON Media.
„Marketingový mainstream a klasická reklama se orientují především na prostor a kvantitu, čím zabírají více místa a čím je jich více, tím lépe. To pak způsobuje, že reklamu vidíte doslova na každém rohu. Pronájem lidí se zaměřuje na především na aspekt času, individuality a jedinečnosti. Akce jsou dočasné, zabírají často pouze minimum místa, jsou nečekané, a o to více pozornosti získávají,“ popisuje hlavní koncept PronájmLidí.cz kreativní jednatel BON Media Martin Březina.
Můžeme tomu také říkat vytváření referenčního, virál, buzz či pouličního marketingu. Smyslem je vyvolání pozornosti v místě akce, přilákáním do prodejny, restaurace, upozorněním na produkt nebo službu a tak podobně. Jedinečnost projektu spočívá v realizaci na základě ideového záměru, který je vždy v souladu s preferovanými cíli klienta a v harmonii s výběrem vhodných lidí, místa, času a doby trvání. Nedílnou součástí je dokumentační foto i audiovizuální záznam. Služba je určena nejen konečným zadavatelům, ale také komunikačním agenturám, jako součást komplexních reklamních kampaní pro klienty. „Za každou zakázkou stojí především nápad. Snažíme se tak každému klientovi poskytnout řešení, které optimálně zapadá do konceptu komunikačních aktivit, ale je zároveň výjimečné. Díky individualitě lidí tak nelze žádnou akci realizovat úplně stejně,“ doplňuje Martin Březina.
Happening před Ikea
Příklady
Jde o „dvousložkové médium” – kombinaci citylightu a promotéra – které dopraví reklamu přímo mezi lidi a díky provedení, možnostem přizpůsobení kampaně individuálním požadavkům klienta a lidské interakci může zvýšit efektivitu oslovení cílové skupiny. Základem konceptu je reklamní panel se dvěma plochami – velkou na zádech a menší, viditelnou zepředu (nad hlavou promotéra), které navíc využívají technologii podsvícení prostřednictvím LED diod, což zajistí dokonale rovnoměrné podsvícení s vysokým jasem.
Kolečka na cestách
Prostřednictvím projektu PronájemLidí.cz spolupracuje společnost BON Media s Kolečky na cestách o.s. Cestou je uplatnění vozíčkářů na reklamních aktivitách. Kolečka na cestách se zabývají zachováváním a zlepšováním zdravotního, zejména psychického stavu a sociálního postavení občanů imobilních po poranění míchy, dodáním odvahy k dosažení jejich aktivního života, rovnosti práv, možností a příležitostí ve společnosti prostřednictvím cestování, poznáváním cizích kultur a zvyklostí. Invalidní vozík je možné využít jako propagační nosič, který v běžném prostředí přitahuje pozornost ke sdělení reklamního apelu. Pro zadavatele se tak nabízejí možnosti využití v rámci marketingových kampaní.
Mediaguru
16.11.2012
Novinky
S.O.S. dětské vesničky
[
01.10.2015
]
BON Media pro S.O.S. dětské vesničky
OC Park Hostivař
[
01.07.2015
]
OC Park Hostivař s BON Media
EFDD / Svobodní
[
24.04.2015
]
EP přehodnocuje směrnice o biopalivech
Stilago
[
18.03.2015
]
Přijďte si pro svou dávku módy
[
01.02.2015
]
Fakeer je partnerem projektu Český Craftcon
BON Media & PronajemLidi.cz
[
23.12.2014
]
Přejeme krásné Vánoce a úspěšný rok 2015
Stilago
[
14.11.2014
]
Stilago slaví 4. roky
Spark Rock
[
06.10.2014
]
Spark & Fakker na chopper bike
Reebok
[
01.09.2014
]
Reebok Czech Beast Challenge
Stilago
[
10.08.2014
]
Stilago v metru
[
28.07.2014
]
Světový den hepatitidy
Sdružení pacientů s plicní hypertenzí
[
05.05.2014
]
Světový den plicní hypertenze
Fakeer s.r.o.
[
29.04.2014
]
Fakeer volbou spotřebitelů 2014
Fakeer
[
17.03.2014
]
Miss Academia s Fakeerem
Club Hotel Daliborka
[
20.02.2014
]
Club Hotel Daliborka
7. obchodní
[
03.02.2014
]
OD Labe s tržnicí
U Kids
[
14.01.2014
]
Dětský butik U Kids
Leda
[
10.12.2013
]
Uvedení erotické trilogie
Bayer
[
16.11.2013
]
Ekologie v objektivu zná vítěze
Fakeer
[
18.10.2013
]
Fakeer je pokřtěn
Tiskové zprávy
S.O.S. dětské vesničky
[
01.10.2015
]
BON Media pro S.O.S. dětské vesničky
OC Park Hostivař
[
01.07.2015
]
OC Park Hostivař s BON Media
EFDD / Svobodní
[
24.04.2015
]
EP přehodnocuje směrnice o biopalivech
EFDD / Svobodní
[
16.04.2015
]
Biopaliva od A do Z
BON Media & PronajemLidi.cz
[
23.12.2014
]
Přejeme krásné Vánoce a úspěšný rok 2015
ICTUS & Bayer
[
15.08.2013
]
Roadshow "Den zdraví"
[
03.12.2012
]
Kotva voní cukrovím
[
18.10.2012
]
Kotva si věrnosti váží
[
07.09.2012
]
Nekalé napadení reklamní akce
[
27.08.2012
]
Zpátky do školy s úsměvem
[
27.06.2012
]
Nadživotní model srdce na Hlavním nádraží v Praze
[
21.06.2012
]
Obchodní dům Kotva: více než nákupní prostor
[
09.06.2012
]
Agentura BON Media podpořila základní školu
[
01.06.2012
]
Kotvu slaňovali záchranáři
[
27.05.2012
]
Dětský den plný zážitků
[
20.03.2012
]
Walkingboard je partnerem veletrhu Reklama 2012
[
09.03.2012
]
BUSINESS FOR BREAKFAST základ zdravého obchodu
[
06.03.2012
]
BON Media a Kolečka na cestách jedou společně
[
28.02.2012
]
8. BŘEZNA PATŘÍ KOTVA ŽENÁM
[
23.02.2012
]
Módní on-line klub Stilago slaví rok
Napsali o nás
Stilago
[
18.03.2015
]
Přijďte si pro svou dávku módy
[
01.02.2015
]
Fakeer je partnerem projektu Český Craftcon
Stilago
[
14.11.2014
]
Stilago slaví 4. roky
Spark Rock
[
06.10.2014
]
Spark & Fakker na chopper bike
Sdružení pacientů s plicní hypertenzí
[
05.05.2014
]
Světový den plicní hypertenze
Fakeer s.r.o.
[
29.04.2014
]
Fakeer volbou spotřebitelů 2014
[
03.05.2013
]
Promo pro Bleskmobil
Marketing & Media
[
18.02.2013
]
Nepolévejte ostatní, ale rozdávejte květiny.
Mediaguru
[
16.11.2012
]
Netradiční promotion a guerilla marketing
Marketing & Media
[
17.09.2012
]
Polití vodou nebyla nevinná guerilla
ceska-media.cz
[
08.09.2012
]
TISKOVÁ ZPRÁVA: NEKALÉ NAPADENÍ REKLAMNÍ AKCE
MaM.cz
[
07.09.2012
]
Přetahovaná mezi veletrhy skončila politím vodou
Marketingové noviny
[
28.06.2012
]
Nadživotní model srdce na Hlavním nádraží v Praze
Marketing & Media
[
26.06.2012
]
Na Hlavním nádraží v Praze vyroste obří srdce
Trend marketing
[
30.04.2012
]
Chodicí citylight
Marketing & Media
[
26.03.2012
]
Walkingboard je nový přístup k outdoor kampaním
Trend marketing
[
15.03.2012
]
Najměte si demonstranty
Marketing & Media
[
06.03.2012
]
BON Media a Kolečka na cestách
Marketingové noviny
[
31.01.2012
]
Business for Breakfast snídá s BON Media
Marketing & Media
[
19.12.2011
]
Ikea si objednala pouliční happening