Marketingový výzkum
O čem to je…
Pomocí marketingového výzkumu získáváme relevantní kvalitativní i kvantitativní odpovědi na otázky nejen z oblasti marketingu a řízení, ale také z oblasti konkurence nebo spotřebitelského chování.
Kroky realizace…
1. Definování potřeby – seznámení se s potřebou, šíří a hloubkou marketingového výzkumu a vytvoření záměru marketingového výzkumu.
2. Plán výzkumu – obsahuje metodiku výzkumu, definici zkoumaného prostředí (místo, respondenti, čas, aj.), ale také vytvoření samotných podkladů pro realizaci.
3. Sběr dat – samotná realizační fáze zkoumání, dotazování nebo pozorování.
4. Zpracování – spočívá v analýze a vyhodnocování získaných údajů, jejich kompletování, třídění a samotné zpracování výsledků.
5. Interpretace – získaná data marketingového výzkumu je třeba vidět v širších souvislostech a identifikovat příčiny zjištěných skutečností.
Výstupy…
Definice výstupu marketingového výzkumu je již součástí zadávací dokumentace a tomu odpovídá i celý proces. Výsledkem tak může být pouze strohá výsledková studie nebo naopak složitější manuál obsahující doporučení, nastavení marketingových kroků, marketingová strategie.